maandag 2 augustus 2010

Mijn stripverhaal

Momenteel ben ik aan het werken aan mijn eigen stripverhaalreeks. Hieronder vindt u een tekst waar mijn stripverhaal over gaat.


Mijn stripverhaal reeks "____________" gaat over een groep goede vrienden die allemaal leven in het idillische, melancholische en cosmopolitische Istanbul; het financiele, culturele en artistieke hart van Turkije, met zijn romantische skyline, wondermooie moskees, mooie architectuur en het spetterende nachleven van het Beyoglu district.

Onder de vrienden bevinden zich zowel mannen als vrouwen, homo's en hetero's, arme mensen als rijke mensen, gelove mensen alsook secularisten, ; een grote diversiteit, net zoals in de Turkse maatschappij.

Sommige zijn studenten, andere zijn geen studenten. Maar ze hebben allemaal een ding gemeen: ze willen allemaal hun leven invullen zoals ze zelf willen, hoe moeilijk dat soms ook mag zijn.

De stripverhaalreeks gaat niet alleen over deze vrienden en hun soms problematisch leven , maar ook over de Turkse maatschappij en vooral dat van Istanbul met zijn aangename dingen; de hartverwarmende gastvrijheid, de religieuze, architecturale en etnische diversiteit, maar ook met zijn minder leuke dingen zoals de armoede , de door auto's onveilig gemaakte straten, de vooroordelen tegenover minderheidsgroepen.

De bekende maatschappelijke actuele vraagstukken zoals de hoofddoek, de soms moeilijke relatie tussen gelovige moslims en secularisten, de armoede, vrouwen rechten en mensen rechten, en de ambivalente houding tegenover homoseksualiteit komen aan bod.

Ik wil een zo realistisch beeld van Turkije geven.

Het hoofdpersonage is Mehmet Watkinson , 22 jaar oud, half Turks en half Brits, hij studeerd psychology aan de Engelssprekende universiteit in Istanbul, hij is homo, een ecologist en eet biologische vegetarische voeding, tijdens het weekend werkt hij als dj en hij is een Alevi moslim.


Alles personages zijn verzonnen, elke geleikenis met bestaande personen, namen, gebeurtenissen en situaties berust op pure toevalligheden. Somigge namen bestaan maar heb ik louter genomene omdat ik ze schoon vind

Geen opmerkingen:

Een reactie posten